چگونه کاغذ دیواری را برای بخش های مختلف خانه خود انتخاب کنیم؟
نوشته شده توسط : امین

قسمت های مختلف خانه مانند اتاق نشیمن، اتاق خواب مستر، مهد کودک و یا راهرو هر کدام به نکاتی نیاز دارند که در ادامه به بررسی آنها می پردازم:

 

1. کاغذ دیواری پذیرایی:

برای ما ایرانی ها اتاق نشیمن بیش از هر جای دیگر خانه مهم است. بسیاری از ما هنگام ترسیم تصویری از پذیرایی، نگرش آرامی داریم. این در مورد انتخاب کاغذ دیواری نیز صدق می کند.

 

برای انتخاب طرح و رنگ کاغذ دیواری پذیرایی باید به عواملی مانند هارمونی، کنتراست، اندازه و نور فضای پذیرایی توجه کرد. به عنوان مثال در تصویر زیر رنگ زمینه کاغذ دیواری با مبل همخوانی دارد و رنگ طرح هماهنگ با کنسول جلوه زیبایی ایجاد می کند.

 

همچنین می توانید از نصب کاغذ دیواری در دستیابی به تکنیک های نصب درون قاب، نصب کاغذ دیواری برای نیمی از دیوار و تکنیک برجسته سازی نقطه کانونی استفاده کنید که جلوه ای مجلل و بسیار زیبا به فضا می بخشد. به عنوان مثال در مثال زیر نیمی از کاغذ دیواری گچ کاری شده و مابقی گچ کاری شده است.

 

نیمی از کاغذ دیواری صورتی و نقش آن به رنگ گلابی و نیمی دیگر گچ بری شده است.

 

2. کاغذ دیواری اتاق خواب:

به خاطر داشته باشید که کاغذ دیواری مناسب برای اتاق خواب هر فرد ممکن است با توجه به سلیقه و اندازه اتاق آنها متفاوت باشد. علاوه بر این، رنگ و طرح کاغذ دیواری را باید به گونه ای انتخاب کنید که هم فضایی هماهنگ و هم محیطی آرامش بخش برای خواب شما فراهم کند.

 

در واقع بهتر است رنگ زمینه کاغذ دیواری اتاق خواب خنثی یا خنک باشد تا محیطی مناسب برای خوابی آرام و با کیفیت ایجاد شود.

 

 

توجه: توجه داشته باشید که موارد فوق در مورد انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک، نوزاد و نوجوان نیز صدق می کند. که همه آنها را می توانید در زیر بخوانید:

 

- نکاتی که برای انتخاب کاغذ دیواری مناسب برای اتاق خواب باید بدانید!

 

- راهنمای کامل انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک و مهد کودک

 

- کاغذ دیواری راهرو:

به طور کلی راهروها قسمت های مختلف خانه را به هم متصل می کنند و محل رفت و آمد هستند. انتخاب کاغذ دیواری راهرو باید با دقت زیادی انجام شود زیرا در صورت استفاده از طرح و رنگ اشتباه ممکن است راهرو کوچک و باریک به نظر برسد.

 

به عبارت دیگر، می توانید با انتخاب یک طرح کوچک، فضای خود را سخاوتمندانه تر کنید و با طرح های دیوار افقی آن را پهن تر کنید. همچنین می توانید رنگ های روشن را مانند تصویر زیر انتخاب کنید تا فضا را از شلوغی و ناامیدی نجات دهید و آن را روشن تر کنید.





:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: